تبلیغات در اینترنتclose
چگونه از شر سرطان سینه جلوگیری کنیم ؟؟ چی بخوریم تا مبتلا نشیم
زمان جاری : سه شنبه 28 خرداد 1398 - 4:22 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 61
نویسنده پیام
khabar-foori آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 24 /11 /1397
تشکرها : 1

چگونه از شر سرطان سینه جلوگیری کنیم ؟؟ چی بخوریم تا مبتلا نشیم
چگونه از شر سرطان سینه جلوگیری کنیم ؟؟ چی بخوریم تا مبتلا نشیم
سرطان سینه درمان پذیره؟
چی بخورم سرطان سینه نگیرم ؟
***********************************************************
هیچ نوع خوراکی یا غذای خاصی نمی‌تواند موجب سرطان سینه شود یا از ابتلا به آن پیشگیری کند، اما توصیه‌های تغذیه‌ای می‌توانند به‌طور کلی از خطر ابتلا به سرطان سینه بکاهند. به‌طور مثال،‌ مصرف خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان می‌تواند مفید باشد. آنتی‌اکسیدان‌ها، از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. در این مقاله، خوراکی و نوشیدنی‌هایی معرفی شده است که می‌تواند در جلوگیری از سرطان سینه و ابتلا به این بیماری مؤثر باشند.

جلوگیری از سرطان سینه با سبزیجات
سبزیجات چلیپایی (خانواده کلم)

این نوع سبزی‌ها سرشار از ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی، مانند C ،Eو K و البته فیبر هستند. سبزیجات چلیپایی حاوی نوعی ماده شیمیایی به‌نام گلوسینولات هستند که مانند دیگر اجزاء موجود در این نوع سبزی، ویژگی‌های ضدسرطانی دارد. از سبزیجات چلیپایی شناخته‌شده و معروف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلم بروکلی؛
گل کلم؛
کلم بروکسل؛
کلم‌پیچ؛
کلم؛
شابانک (نوعی گیاه علفی یک‌ساله که در استان کرمان یافت می‌شود).

سبزیجات برگدار و تیره

سبزی هرچه تیره‌تر باشد، مواد مغذی آن بیشتر است. سبزی‌های تیره سرشار از آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند و به‌همین‌دلیل ضدسرطان‌های بسیار مؤثری به‌حساب می‌آیند. از این نوع سبزی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسفناج؛
کلم‌پیچ؛
کولارد سبز (نوعی کلم)، گیاه خردل، شلغم و برگ چغندر.

کاروتنوئيد

رنگدانه‌های کاروتنوئيد در میوه‌ها و سبزی‌های قرمز، نارنجی، سبز تیره و زرد پیدا می‌شوند. این خوراکی‌ها حاوی ویتامین A، لوتئین، بتاکاروتن و لیکوپن هستند که تمام این مواد، اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. از این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هویج؛
گوجه فرنگی؛
کلم‌پیچ؛
زرد‌آلو؛
سیب زمینی‌ شیرین.

بررسی‌هایی نشان داده است که رژیم غذایی غنی از این نوع خوراکی‌ها، از خطر ابتلا به سرطان سینه می‌کاهد. اما برای اثبات آن به تحقیقات بیشتری نیاز است.

نوشیدنی‌ها
چای سبز

چای سبز فواید متعددی از کاهش وزن گرفته تا کنترل فشار خون دارد. همچنین، بنابر بررسی‌هایی که دائماً روی انسان و حیوان انجام می‌شود، این دمنوش محبوب نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد. علت این است که چای سبز غنی از پلی‌فنول و کاتچین است. این آنتی‌اکسیدان‌ها جلوی صدمات DNA ناشی از رادیکال‌های آزاد را می‌گیرند. البته برای اثبات این اثرگذاری، باید بررسی‌های بیشتری انجام شود. اما افزودن یک فنجان چای سبز به رژیم غذایی روزانه ضرری نمی‌رساند.
آب‌ انار

آب انار حاوی پلی‌فنول است. تحقیقی که سال ۲۰۰۹ انجام شد، نشان داد آب آنار به‌طور بالقوه می‌تواند ابزار پیشگیرانه‌ای برای برخی از سرطان‌ها مانند سرطان سینه باشد. محققان همچنین گفتند که رب انار به‌مراتب از آب انار اثربخش‌تر است.

البته در خصوص اینکه چه مقدار رب انار یا آب انار، فواید ضدسرطانی دارد، باید بررسی‌های بیشتری انجام شود. اگر به دیابت مبتلا هستید، پیش از افزودن آب انار به رژیم غذایی‌تان باید با پزشک مشورت کنید. زیرا آب انار حاوی شکر فراوانی است و می‌تواند سطح گلوکز خون را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار دهد


اسیدهای چرب امگا۳

جلوگیری از سرطان سینه - ماهی

اسیدهای چرب امگا۳ که به‌وفور در ماهی‌های آب‌های سرد یافت می‌شود، نوعی ماده‌ مغذی ضروری است که سیستم ایمنی بدن را از صدمات دور نگه می‌دارد. محققان در سال ۲۰۱۵ متوجه شدند، زنانی که چاق هستند و سینه‌های پرحجمی دارند، شش برابر بیشتر از زنان دیگر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند. اما اسیدهای چرب امگا۳ می‌تواند از آنها در برابر خطر ابتلا به سرطان سینه مراقبت کند. در این بررسی، حجم سینه‌های زنانی که اسیدهای چرب امگا۳ مصرف می‌کردند، کاهش یافت. تصور می‌شود که این کاهش حجم، یکی از دلایل کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه بود. برخی از خوراکی‌ها که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند، عبارت‌اند از:

ماهی سالمون؛
ماهی ساردین؛
شاه‌ماهی؛
روغن‌های ماهی، مانند روغن جگر ماهی.

و خوراکی‌های زیر مقدار کمتری اسیدهای چرب امگا۳ دارند:

گردو؛
تخم کتان؛
روغن‌ آجیل.

لیگنان و ساپونین

این مواد نیز پلی‌فنول هستند و ویژگی‌های ضدسرطانی دارند. این مواد بیشتر در حبوباتی مانند عدس، نخود و لوبیا قرمز دیده می‌شوند. البته این حبوبات حاوی آنتی‌اکسیدان، پروتئین، فولات و فیبر هم هستند.
غلات کامل

خوراکی‌های حاوی غلات کامل هم سرشار از پلی‌فنول‌های ضدسرطان هستند. آنها همچنین دربرگیرنده مواد مغذی مهم دیگر مانند فیبر، منیزیم و پروتئین هستند. از غلات محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنج قهوه ای؛
بلغور جو دوسر؛
ذرت؛
جو.

منبع : چطور

امضای کاربر : اخبار - انجمن گفت و گو - ایران پارس ویدیو
پنجشنبه 25 بهمن 1397 - 00:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | چگونه از شر سرطان سینه جلوگیری کنیم ؟؟ چی بخوریم تا مبتلا نشیم | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS